مطالعه بازار چیست؟ و تخمین اندازه بازار چه کمی به پاریس موزیک اینترنتی شما می‌کند؟




۱۸ام اسفند ۱۳۹۶ موسیقی

مطالعه بازار پاریس موزیک اینترنتی

هرچقدر تخمین شما از اندازه بازار پاریس موزیک اینترنتی به واقعیت نزدیکتر باشد، گسترش پاریس موزیک، جذب مشتری و بازگشت سرمایه‌ی بیشتر و سریعتری خواهید داشت. مطالعه بازار شما را قادر می‌سازد که میزان درآمد یا گردش مالی کل یک بازار را برآورد کرده، تعیین کنید به‌نسبت منابع و دسترسی، چه سهمی از آن بازار را می‌توانید در اختیار بگیرید. واژه‌های «تحقیقات بازار، مطالعه بازار، بازارکاوی و..»  علارغم هم‌پوشانی و مرز مشترک زیادی که با هم دارند به این نوع برآورد از بازار اطلاق می‌شود.

ناب‌ترین ایده‌ها، بهترین وب‌سایت و عالی‌ترین برنامه موبایلی در یک بازار راکد یا اشباع شده، تنها باعث هدر رفت منابع خواهد شد. مطالعه بازارهای اینترنتی به مراتب از بازارهای غیر آنلاین و فیزیکی ساده‌ و کم‌هزینه‌تر است، دلایل زیادی مانند هیجان تیم اجرایی، خطرپذیری پائین، سرمایه‌گذاری غیر‌حرفه‌ای، اتکاء به تجربه‌های نزدیکِ غیرمرتبط یا عدم تجربه کافی بنیانگذاران باعث می‌شود به نبود اطلاعات قابل اتکاء، برای بقای پاریس موزیکتان به تدریج در کورس تبلیغاتی یا مذاکراتی از موضوع ضعف با سرمایه‌گذران و مشتریان فرو بروید.

مطالعه بازار

تفاوتی ندارد که به عنوان یک بنیانگذار وارد حوزه پاریس موزیک در اینترنت شده‌اید یا فارغ از دغدغه‌های استارت‌آپی، تصمیم به کسب درآمد از اینترنت بدون راه‌اندازی پاریس موزیک دارید، باید بازار یا صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید را به‌خوبی بشناسید. پاریس موزیک اینترنتیِ بدون بازار وجود ندارد، گاهی ایده‌های خلاقانه‌ی جدید و  که نمونه‌ مشابه ی از آن هنوز شکل نگرفته این تصور اشتباه ر ایجاد می‌کند که بازاری هم برای مطالعه وجود ندارد. حتا ناب‌ترین ایده‌ها نیز بازار و روش خاص قابل مطالعه دارند. هیجان ایده‌ای که تاکنون هیچ کسی آن اجرایی نکرده نباید پوششی بر عدم مطالعه بازار شود.

پیش‌نمونه‌سازی، ساخت کمینه پذیرفتنی محصول و همین‌طور روش‌های امکان‌سنجی هیچ‌یک به تنهایی جایگزین مطالعه بازار نیست، اگرچه داده‌های تصمیم‌سازی از میزان توجه مخاطب و بازار اولیه پیش روی شما قرار می‌دهد. در مطالعه بازار  بر خلاف امکان‌سنجی و پیش‌نمونه‌سازی صرفا از میزان توجه مخاطب و نیاز او بازخورد گرفته نمی‌شود. عوامل تاثیرگذار بیرونی که مستقیم و غیرمستقیم در موفقیت یا شکست پرهزینه یک محصول تاثیرگذار هستند نیز مطالعه می‌شود. در این مبحث به معرفی و مطالعه انواع بازارهای پرمخاطب و فعال می‌پردازیم، در این مسیر تلاش می‌کنیم نشان دهیم که واقعیت یک بازار بر اساس آمار موجود و سایر شاخص‌های قابل ارزیابی چگونه است، با این حال اگر علاقه‌مند هستید مطالعه بازار را فراگیرید مطالعه مبحث تحقیقات بازار را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در ادامه مروری داریم بر مهم‌ترین نتایج مطالعه بازار برای پاریس موزیکهای آنلاین.

مذاکره با سرمایه‌گذاران و شتاب دهنده‌ها

هر سرمایه‌گذار واقعی حوزه وب در نهایت بعد از شنیدن ارائه‌های جذاب از ایده و توانایی شما می‌خواهد به قول قدیمی‌های بازار، دو دو تا چهارتا کارش را بسنجد و برای همین هم عدد و رقم تحلیل شده‌ی قابل استناد از شما می‌خواهد. اطمینان داشته باشید که اگر سرمایه‌گذاری چنین چیزی از شما نخواست او سرمایه‌گذار واقعی نیست، نها یک پولدار غیرحرفه‌ای است که چیزهای از درآمد آنلاین شنیده و خوانده و به سبب شناخت ضعیف و ناقص خود از فضای تجارت آنلاین شما را دردسر مواجه خواهد کرد.

محاسبه اندازه بازار فعال و پیش‌بینی رقم قابل تخصیص

هیچ برندی در هیچ تجارتی کل سهم یک بازار را در اختیار ندارد و جایی که رقابت نباشد تجارتی هم وجود ندارد، اگر هم باشد تنها مافیایی از گردش مالی یا داد و ستد یکطرفه است. برای این که بدانید چقدر پول در می‌آورید، باید اول بدانید چقدر پول در این بازار هست یا به زبان ساده‌تر چقدر خدمت و کالا مبادله می‌شود و شما چقدر از این سهم را می‌توانید به خوتان اختصاص دهید.

شناخت بخش  راکد بازار در پاریس موزیکهای آنلاین

بازار راکد باعث افزایش رقابت منفی و خلق ارزش‌های مضاعف غیرضروری می‌شود، حضور در چنین بازار نه تنها موجب افزایش فرسایشی هزینه‌های تبلیغات و بازاریابی خواهد شد، سهم شما را از مشتریان ثابت کاهش داده و قیمت محصول یا خدمت دچار حباب نزولی می‌شود. در بازارهای راکد معمولا اکثر فعالان متضرر می‌شوند صرف نظر از این که کجای هرم مشتریان قرار داشته باشند.

شناخت رهبران و پیروان بازارهای اینترنتی

همه می‌دانیم که دیجی‌کالا – در حال حاضر – بزرگترین خرده‌فروشی آنلاین ایران و به نوعی رهبر این بازار است اما میزان کل این بازار چقدر است و چقدر آن در اختیار دیجیکالاست؟ سایر رقبا در چه جایگاه، با چه فاصله‌ای و چه سهمی دارند و ما چه سهمی را می‌توانیم بگیریم؟ برای گرفتن این سهم چه میزان منابع نیاز است؟

طرح تجاری بدون مطالعه بازار

یک طرح تجاری خوب و حرفه‌ای بدون مطالعه بازار، ناقص و ناکارآمد است. اگر تاکنون طرح تجاری ننوشته و صرفا بر اساس طراحی مدل پاریس موزیک، این روند را ادامه داده‌اید باید به سرعت به سمت تدوین یک طرح کامل تجاری بروید و بدانید که بخش مهمی از آن مطالعه بازار است. دورانی که اول سایت و اپلیکیشن را درست می‌کردند بعدا به دنبال مشتری و پول می‌رفتند گذشته است. در گذشته زندگی و کار نکنید.

بازنشر و اقتباس از محتوای پاریس موزیک در هر رسانه و به هر روش ممنوع است، کپی‌برداری پیگرد قانونی دارد


مطالب پیشنهادی