بازار اینترنتی Market Place چیست؟




۱۲ام خرداد ۱۳۹۷ موسیقی

بازار اینترنتی Market Place  چیست

بازار آزاد،بازار سیاه، بازار هفتگی، بازار مشترک، بازار کار، بازار رقابتی، بازار مکاره، بازار حراج و حالا بازار اینترنتی! عبارات آشنایی که بدون فهم دقیق از آن می‌توان یک تصور نسبی به‌واسطه کلمه «بازار» از داد و ستند نهفته در آن متصور شد. آشناتر از همه لقب «بازاری» است که بسته به محل و شخصی که آن را به‌کار می‌برد طیفی وسیعی از معانی شامل اقتصاددان، کاسب، دلال، سوداگر و غیره را در بر می‌گیرد. بازار اینترنتی Market Place  اگرچه تداعی کننده فروش از طریق اینترنت است به فروشگاه اینترنتی خاصی اطلاق نمی‌شود، این عبارت در حال تبدیل شدن به یک مفهوم جامع در تجارت الکترونیک است. عمده‌ترین تفاوت یک «بازار اینترنتی» با یک «پاریس موزیک اینترنتی» را می‌توان در تأمین کالا و خدمات لجستیگ (انبارداری، بسته‌بندی، ارسال و بازگشت نقدینگی) دانست. اگرچه لجستیگ برای کالاها و خدمات و محصولات دانلودی متفاوت است.

Market Place   با نوشتار فارسی مارکت پلیس به نسبت همه اصطلاحات یاد شده جدیدتر است. بازارچه‌های اینترنتی معادلی برای پاساژها یا مراکز خرید نیستد چرا که اکثر پاساژ‌های امروزی معادل یک فروشگاه با مالکیت و مدیریت مستقل در دل یک مجموعه است. نمونه آن آپارتمان در مقابل یک منزل مستقل ویلایی است. این مطلب بازارهای اینترنتی Market Place را از دو منظر مورد ارزیابی قرار می‌دهد. نگاه اول کسب درآمد اینترنتی از طریق این بازارهاست و نگاه دوم راه‌اندازی یک پاریس موزیک اینترنتی با مدل آن یعنی Market Place. بحث و نقد در مورد بازارهای اینترنتی زیاد است. در این مطلب به این دو مقوله متفاوت از هم خواهیم پرداخت

در حال حاضر Amazoon, Ebay, Etsy, Fruugo, alibaba بزرگترین بازارهای اینترنتی دنیا و دیجی‌کالا و بامیلو را می‌توان نمونه‌هایی از این سبک از تجارت الکترونیک ایران قلمداد کرد. وقتی قرار است در یک بازار اینترنتی کالایی را بفروشید عملا صاحب یک تجارت مستقل نخواهید بود اما در عین حال هزینه راه‌اندازی، بازاریابی، تبلیغات و به اصطلاح بازاری‌ها، خواب سرمایه نخواهید داشت و به سرعت به درآمد خواهید رسید. اگر تجربه کار با این بازارها را ندارید راهنمای فروشندگان دیجی‌کالا یکی از بهترین منابع فارسی است. این راهنما به شما کمک می‌کند یک فروشنده موفق در دل یک Market Place شود. یادآوری می‌کنم که دیجی‌کالا یا بامیلو تنها بازارهای اینترنتی وب فارسی نیستند، کافی است نگاهی به این بخش بیندازید تا مجموعه‌ای از این فروشگاهها را ببیند. فروشگاههای فایل و محصولات مجازی نیز نوع دیگری از بازارهای اینترنتی آنلاین هستند.

راه‌اندازی پاریس موزیک اینترنتی بر پایه Market Place

بازارهای ایترنتی به سه دسته مختلف تقسیم می‌شوند. گروه اول بازارهای خردفروشی هستند مثل آمازون، دیجی‌کالا، بامیلو. گروه دوم بازارهای فروش خدمات هستند مثل سامانه‌های آزادکاری و فریلنسرینگ و گروه سوم هم بازارهای فروش محصولات دانلودی می‌باشند. راه‌اندازی یک پاریس موزیک اینترنتی مبتنی بر بازار به شکلی که دیگران در آن محصول بفروشند و شما صرفا کارمزد آن را دریافت کنید بسیار پیچیده و مشکل‌تر از ایجاد یک فروشگاه اینترنتی است. این نوع پاریس موزیک نیاز به مطالعه، تجربه و ایده‌ و سرمایه قابل توجهی دارد، خصوصا که در بسیاری از موراد بازارهای اینترنتی تبدیل به یک پلتفرم اجتماعی تجاری می‌شوند. ادامه این مطلب را با توجه به نظرات و پرسش‌های مطرح شده تکمیل خواهد شد.

بازنشر و اقتباس از محتوای پاریس موزیک در هر رسانه و به هر روش ممنوع است، کپی‌برداری پیگرد قانونی دارد


مطالب پیشنهادی