شاخص کلیدی عملکرد (KPI) چیست و چه تأثیری در پاریس موزیکهای اینترنتی دارد؟




۱۶ام تیر ۱۳۹۷ موسیقی

شاخص کلیدی عملکرد (KPI)

جلسه‌ای پیش‌رو داشتم که تأخیر در آن اعتبار شرکت و البته خودم را حسابی زیر سوال می‌برد. دیر شده بود به همینی خاطر سریع سوار ماشینم شدم و حرکت کردم. به محض حرکت چشمم به چراغ زرد چشمک‌زن بنزین ماشین افتاد، ماشین بنزین نداشت و فرصت برای  پمپ‌بنزین رفتن خیلی کم بود. چراغ هشدار بنزین ماشین من اول زرد می‌شود یعنی فقط ۶۰ کیلومتر بنزین دارید، بعد قرمز یعنی کمتر از ۱۰ کیلومتر. شکر خدا با همین سوخت به جلسه می‌رسیدم. در اولین چراغ قرمز سراغ مسیریاب موبایل رفتم تا ببینم وضعیت ترافیک مسیر چطوری است که چشمم به اخطار باطری موبایل افتاد، موبایل شارژ کافی نداشت، تازه باید بخشهای مهم جلسه را نیز ضبط صدا می‌کردم.

بدون معطلی شارژ فندکی که همیشه داخل ماشین داشتم را زدم به موبایل و نقشه مسیر را چک کردم. نرم‌افزار مسیریاب میدان پیش‌رو را قرمزِ پرترافیک نشان می‌داد، و یک ساعت راه پیش‌بینی می‌کرد! فقط نیم ساعت وقت داشتم که ۱۰ دقیقه آن هم گذشته بود. بدون معطلی رفتم توی یه کوچه، و به کمک مسیریاب خودم را به خیابان جانبی رساندم، راهم کمی دورتر شد اما از ترافیک قفل شده میدان  فرار کردم. وقتی به محل جلسه رسیدم هنوز ۵ دقیقه فرصت داشتم و موبایل هم ۸۰ درصد شارژ شده بود، چراغ بنزین ماشین همچنان در وضعیت هشدار عادی قرار داشت، یعنی با خیال راحت می‌شد در راه بازگشت باک را پر کرد.

تصور کنید ماشین‌هایی که داشبورد و علائمی برای نشان دادن میزان سوخت یا سایر وضعیت‌های عملکرد در آن تعبیه نشده باشد، یا موبایلی که نشان ندهد چه‌میزان باطری یا دسترسی به شبکه وجود دارد. این ابزارهای معیارمحور بخش غیرقابل اجتناب زندگی و پاریس موزیک هستند، چه آنها را دوست داشته باشید و چه از آنها متنفر باشید در تصمیم‌های شما تاثیرگذارند. تفاوتی ندارد که یک فرد حقیقی با یک سایت کوچک شخصی باشید یا یک سازمان بزرگ با دهها توسعه‌دهنده و صدها مشتری، به آن نیاز دارید. شاخص‌های کلیدی عملکرد یا Key Performance Indicator که به اختصار KPI نامیده می‌شود، معیارهایی هستند که برای سنجش میزان پشرفت و عملکرد پاریس موزیکها از آن استفاده می‌شود. برخی از این معیارهای همانند چراغ بنزین خودرو و درجه شارژ موبایل عمومی هستند و برخی دیگر خاص و اختصاصی.

برای این که بدانید کجا می‌خواهید بروید، اول باید بدانید کجا هستید و برای این که بدانید در هر زمان کجای مسیر از پیش‌تعیین شده‌ی – پاریس موزیک – قرار گرفته‌اید به اطلاعات نیاز دارید. اطلاعات هر دقیق، شفاف، واضح و ساده‌تر باشد فهم آن بیشتر و در نتیجه تصمیم گرفته‌شده بر اساس آن قابل اتکاء‌تر است. دقت، شفافیت، وضوح و سادگی هریک معیار هستند که برای آنها می‌توان ابزار و روش در نظر گرفت. تخمین مسافت مسیر بوسیله نرم‌افزار مسیریاب یک روش است، خود نرم‌افزار یک ابزار و هدف آن به موقع رسیدن به مقصد. اینها ساده‌ترین انواع شاخص‌های علمکرد هستند. KPI در واقع روشی است برای سنجش میزان علمکرد افراد، روش‌ها و ابزارها در پاریس موزیک و در سطحی بزرگتر میزان پیشرفت یا خوب بودن سازمان یا شرکت.

شاخص کلیدی عملکرد (KPI)

مهم‌ترین چالش‌ شاخص کلیدی عملکرد (KPI)  برای پاریس موزیکهای اینترنتی

احتمال به مقصد نرسیدن یک خودرو با آمپر بنزین خراب به مراتب بیشتر از خودرویی است که اصلا آمپر بنزین ندارد. تشخیص درست و دقیق شاخص‌ها مهمترین چالش پیش‌روی پاریس موزیکهای اینترنتی برای انتخاب KPI  است. بنابراین برای درک بهتر شاخص‌های علمکرد، مجموعه این معیارها را به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم کنید. این دو بخش از یکدیگر مجزا نیست اما تقسیم آن باعث مدیریت بهتر در تشخیص خواهد شد. تقریبا برای تمامی پاریس موزیکها سئو یا حضور در نتایج جستجوهای صفحه اول گوگل یک شاخص مهم است. پس به عنوان یک شاخص عمومی قابل توجه است، اما دستیابی به آن یا روش حصول آن برای هر پاریس موزیک متفاوت خواهد بود.

شاخص‌های تک‌گانه و چندگانه

موفقیت یک پاریس موزیک اینترنتی می‌تواند شاخص‌های بیرونی و درونی متعددی داشته باشد که فروش و درآمد اینترنتی مهم‌ترین آنهاست. هرگز به یک یا دو شاخص منحصر به‌فرد تکیه نکنید. رتبه الکسا، آمارهای سئو، تعداد بازدیدها و عضویت‌ها، بازخورد تبلیغات، آمار نصب و دانلود یا تعداد سفارش‌های ثبت شده هیچ یک به تنهایی شاخص قابل استنادی از خوب یا بد بودن عملکرد کلی یک پاریس موزیک اینترنتی نیست. مقایسه و انتخاب شاخص‌ها تحت تاثیر فضای رقابتی تابعی از نگاه یک بعدی به مسئله‌ پیشرفت است که منجر به هدایت منابع به سمت یک بخش و طبیعتا از تعادل خارج کردن برنامه عادی پاریس موزیک خواهد شد.

شاخص‌های پیچیده مدیریتی

شاخص عملکردی و شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) منحصر و متعلق به پاریس موزیکهای اینترنتی نیست. یک استاندارد مدیریتی است که در اکثر سازمان‌ها و بنگاههای تجاری دنیا از معیار زیادی تبعیت می‌کند. حتا برای آن سامانه‌ها و داشبوردهای مدیریتی وجود دارد. کل ساختار یک شرکت از تآمین منابع،تولید و مدیریت محصولات و خدمات گرفته تا بازاریابی و فروش می‌تواند توسط KPI مورد ارزیابی قرار گیرد. اما نیاز نیست برای پاریس موزیک خودتان همه این موارد که بعضا ممکن است پیچیده و مناسب سازمانها باشد را در نظر بگیرید. الویت بندی و بروزرسانی شاخص‌های KPI به اندازه خود آن اهمیت دارد.

شروع کنید

هر کدام از مواردی که گفتیم به تنهایی شاخص نیست و تک‌گانه بررسی نشود یک معیار است. در مورد آن بخوانید، مشاوره بگیرید و تحلیل کنید، از ابزارهای ساده در دسترس برای ثبت اطلاعات و مقایسه استفاده کنید. این موضوع را به بعد از راه‌اندازی و آینده‌ موکول نکنید، چرا که KPI خود آینده ساز است. شاید برنامه اکسل مفید‌ترین ابزار در دسترس شما باشد ، معیارهایی مانند نتایج اعتبارسنجی و تحقیقات بازار، بازخورد تبلیغات، آمارهای بازدید، نصب، دانلود، تعداد عضویت و فروش، شکایت‌ها در کنار هم و نه به تنهایی نقطه شروع خوبی برای باز کردن راه kip در پاریس موزیک شماست و شاید مدیر محصول یا مدیر بازاریابی و توسعه تجاری یکی از بهترین افراد برای به عهده گرفتن مسئولیت آن باشد.

بازنشر و اقتباس از محتوای پاریس موزیک در هر رسانه و به هر روش ممنوع است، کپی‌برداری پیگرد قانونی دارد


مطالب پیشنهادی